Metamind


|
Interim Management & Advies

 


Strategische Klantrelaties

Klanten zijn van levensbelang voor elk bedrijf. Nieuwe klanten vinden kost veel extra moeite. Bestaande klanten zijn dan ook een kostbaar bezit van elk bedrijf. Vaak kan de omzet van bestaande klanten omhoog. Dat gaat echter niet vanzelf.

Het ontwikkelen van strategische klantenrelaties is hiervoor de sleutel. Dit begint met de positionering van uw bedijf, dus nog voordat u een nieuwe klant verwerft. Het gehele klantproces, vanaf opdracht, uitvoering t/m nazorg is essentieel.

Want wie krijgt de opdracht als meerdere bedrijven exact dezelfde kwaliteit leveren? Het bedrijf dat de de beste relatie opbouwt met de klant en het klantproces van begin tot eind optimaal organiseert en uitvoert.

U bent onverslaanbaar als 1) uw klant de hoogste waardering heeft voor uw geleverde toegevoegde waarde en 2) dat de klant vertrouwt dat uw bedrijf altijd de beste oplossing in zijn belang nastreeft. Het toverwoord is klantrelatie.

Wij kunnen u adviseren over het ontwikkelen van een strategische klanttrelatie. Een goede manier om hiermee te starten is een sessie met uw mensen over 'best practices'. Lees verder over de voordelen op de pagina over Expertise Overdracht.